“Kulturen kallar!”

Welcome to Estonia Rootsi-kampaania eesmärk oli tuua Eestisse nädalalõpureisile rohkem esmakordseid ja keskmisest nooremaid kultuurihuvilisi rootslasi. Linnapuhkuse teemafookuses Euroopa kultuuripealinn Tallinn. Kampaania püüdis kõnetada pigem nooremaid ja esmakordseid Eesti-külastajaid ning sellepärast keskendusime teema avamisel Eesti võimele pakkuda erutavaid ja moodsaid kultuurielamusi.

Rootsi-kampaania teine läbiv idee oli kunsti “uuskasutus”, mis leidis rakendust nii ambientlahenduses kui ka välireklaamis. Mis annaks veel paremini edasi kutset kultuuriküllasele linnapuhkusele, kui kunstiteostena loodud reisikohvrid?

Igatahes said Marko Mäetamme ja Kaido Ole kunstiprojekti “100 John Smithi” (2004) 250-kilosed betoonkohvrid Welcome to Estonia kampaania kultuuripuhkuse kontekstis uue tähenduse ja uue elu!

Kohvreid kasutasime ambientlahendusena Stockholmi ja Göteborgi metroo keskjaamades. QR-koodi vahendusel said rootslased ühenduda visitestonia.com mikrosaidiga ning osaleda kampaaniamängus.

Ainuüksi nutitelefonidega kampaaniaga ühendunud kultuuri-entusiastide hulk ületas kampaania lõpuks 6000 külastaja piiri.